Haber

Düzce, Edirne, Elazığ’da iftar saati ne zaman? 29 Mart Çarşamba, Düzce, Edirne, Elazığ İftar saati kaçta?

Düzce, Edirne, Elazığ ile 29 Mart Çarşamba, Düzce, Edirne, Elazığ’da iftar vakti sona ererken, Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sorular da sık sık sorulmaya başlandı. İftar saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Peki Düzce, Edirne, Elazığ iftar saati ne zaman? 28 Mart Çarşamba Düzce, Edirne, Elazığ iftar yemeği saat kaçta?

İFTAR NEDİR?

Fatr sözlüğünde “yarmak, kesmek; yaratmak, icat etmek” bu kökten türeyen iftar ve fıtır kelimeleri, “orucu bozmak, orucu bozdurmak, başlamış olan orucu bozmak veya orucu bozmak” anlamlarına gelmektedir. hiç oruç tutmamak”, diğer anlamların yanı sıra. Kur’an’da fatr kökünün çeşitli türevleri kullanılmasına ve oruç tutmayı ve oruç tutmamayı haklı kılan bazı mazeretlerden söz edilmesine (Bakara 2/184-185, 187) rağmen, iftar ve fıtır kelime olarak zikredilmemektedir. Hadis-i şeriflerde ve sahabenin sözlerinde oruçla ilgili pek çok detaylı hüküm belirtilirken, yukarıdaki anlamlarda bu iki kelimenin ortak bir kullanıma sahip olduğu görülmektedir. Bu anlamların her birinde oruca karşı gönüllü olarak amel etmek sözün konusu olduğu için iftar, imsak ve savm kelimelerinin adeta zıt anlamı olarak yer almıştır. Fıkıh literatüründe iftar kelimesi, ister orucu bozmak, ister orucu bozmak veya oruç tutmamak şeklinde olsun, kelamın anlamı ile bağlantılı olarak, ancak orucun ortasında “oruca aykırı hareket etmek” anlamında kullanılmaktadır. Bunlardan “Oruçlunun orucunu vakti gelince bozar” manasının ne olduğu daha çok anlaşılmaktadır. Öte yandan terimin anlam kazandığı da söylenebilir. Nitekim iftar, Türkçe’de “orucu bozmak” anlamına gelir.

İslam’ın beş esasından biri olan orucun bir bölümünü oluşturan iftar, İslam ortamında oruca benzer bir ilgi ve değere sahip olmuştur. Peygamber’in sünnetinden ve İslam toplumlarının kültürel birikim ve çeşitliliğinden kaynaklanan bir kısmı müstehab ve mendub olmak üzere çeşitli örf ve gelenekler oluşmuştur. Bu bakımdan konu, klasik hadis ve fıkıh literatürünün “oruç” (savm) bölümünde, “orucun sünnet, görgü ve müstehabları” başlığı altında, oruçla ilgili eserlerde veya Kutbüddinzâde Mehmed Muhyiddin’in Risale fî’sinde ele alınmıştır. beyâni’l-if?âr ve’s-sa? ûr (Süleymaniye Ktp., Fatih, nr. 2852) ve Yusuf b. Yakub el-Halvetî’nin Risâle fi’l-if?âr fî ramazan al-mubârek (Köprülü Ktp., Fâzıl Ahmed Paşa, nr. 1606) adlı eserlerinde olduğu gibi bazı müstakil çalışmalarda da sosyal ve kültürel yapısıyla kültür ve medeniyet tarihsel kaynaklarda ele alınan boyut.

İmsak vaktinin (sahurun) başlaması konusunda fakihler arasındaki görüş ayrılıklarına iftar vakti konusunda rastlanmaz. Kur’an-ı Kerim’de akşama kadar oruç tutulacağı (Bakara 2/187), Hz. İftar vaktinin güneşin batmasıyla başlayacağı da Hz. Bu nedenle fıkıhta, oruçlunun güneşin battığından tam olarak emin olduktan sonra iftar etmesi gerektiğine vurgu yapılır. Yani orucun başlama ve bitiş zamanlarının nasıl belirlendiği ve buna uyulmadığı takdirde orucun rüknü bozulur yani oruç tutulmaz. Dolayısıyla oruçlu, güneşin battığından emin olmadan orucunu bozarsa ve asıl durum anlaşılmazsa, bu orucunu kaza etmesi gerekir. Hatta Ramazan’da oruç tutulduktan sonra güneşin battığı zannedilerek güneşin batmadığı anlaşılırsa, sadece kaza gerekir diyen fakihler olduğu gibi, hem kaza hem de kefareti gerekli gören fakihler vardır. .

Hadislerde oruçlunun iftarda vakti geldikten sonra oruç tutması (Buhârî, “?avm”, 45; Müslim, “?ıyâm”, 48; Tirmizî, “?avm”, 13; Ebu Dâvûd, “?avm”) , 20) veya tatlı veya su ile açılması tavsiye edilmiş ve Resûlullah bunu bizzat uygulamış ve akşam namazını kılmadan önce birkaç hurma ile orucunu açmıştır (Ebu Davud, “avm”, 21; Tirmizi, “?avm”, 10; İbn Mâce, “?iyâm”, 25). Hz. Ayrıca Hz. Peygamber’in Yahudilerin ve Hıristiyanların orucu geciktirdiklerini belirtmesi ve orucu Müslümanların bir özelliği olarak tanıtması (Ebu Dâvûd, “?ıyâm”, 20; Şevkanî, IV, 288-289), sahura kalkmayı ve iki ilaveyi teşvik etmektedir. orucu bozmadan birlikte oruç tutar. (Buhârî, “?avm”, 48; Müslim, “?ıyâm”, 45-46, 56-61; Ebu Dâvûd, “?avm”, 28), Takva adı şairin istemediği, istemediği bir şeydir. gerçek takva, şairin belirlediği ölçütlere uymakla gerçekleşecektir. Bir yük altında olmanın yanlış olmadığı ana fikrini doğrular. Öte yandan çok kısa olan akşam namazı iftarın ertelenmesi durumunda erteleneceği için söz konusu nasihat bu sakıncalı durumun önüne geçmeyi de amaçlamaktadır. Bu hususta Hz. Peygamber ve sahabeden nakledilen tavsiye ve uygulama örnekleri (Müslim, “ıyâm”, 49-50; Ebu Dâvûd, “?avm”, 20) ve geciktirmeme konusunda gösterilen hassasiyet nedeniyle Hz. Akşam namazı, öncelikle ramazan akşamlarında hafif yiyeceklerle orucun kırılması ve akşam namazının kılınması, sonrasında ise iftara devam edilmesi İslam toplumlarında müstehab görülen ve gelenek haline gelen bir gelenek haline gelmiştir. oldukça yaygın.

Oruçlu iken namaz kılmak sünnettir. Oruçlunun iftar vaktinde yaptığı duanın geri çevrilmeyeceği mesajını Allah Resulü vermektedir (İbn Mace, “ıyâm”, 48). İftar namazı, oruçlunun ibadet şuurunu kuvvetlendiren bir manaya sahip olması ve nazar nazarında özel bir yeri olan bu ibadeti yerine getirmenin şükrünü içermesi bakımından iftar sofrasına katılanlar için de din eğitiminin bir modülünü oluşturmaktadır. Allah’ın. Tanrım! Senin rızan için oruç tuttuk, senin rızkınla iftar ettik, bizden kabul buyur; çünkü sen her şeyi işiten ve bilensin” (Dârekutnî, II, 185; ayrıca bk. Şevkani, IV, 287). Senin rızan için oruç tuttum, sana inandım, sana güvendim ve verdiğin rızıkla orucumu açtım; Günahlarımı bağışla” (el-Fetava’l-Hindiyya, I, 200).

Maddi durumu olanların özellikle fakirlere iftar yemeği vermesi güzel bir davranıştır. Hz. Bu konuda Peygamber Efendimiz, “Bir oruçluya iftar yemeği veren kimse, sevabından hiçbir şey eksilmeksizin, oruçlunun sevabı kadar sevap kazanır” (Tirmizi, “?avm”, 82; İbn Mace, “? ıyâm”, 45) Müslümanları sofralarında iftar edecek kimseler bulundurmaya teşvik etmiştir (Ebu Davud, “Eşime”, 55; Dârimi, “avm”, 51; Müsned, III, 118, 201). Resûlullah’ın bu teşviki, iftar davetlerinin zenginler arasında gösteriş yarışına dönüşmemesi için de bir uyarıdır. Öte yandan ihtiyaç sahiplerine yapılan iftar daveti, İslam dininin güçlendirmeye çalıştığı kardeşlik ve sosyal dayanışma unsurunun bir gereği olduğundan, orucun getirdiği kalp nezaketinin ve fedakarlığın normal bir tezahürüdür. . Orucun ve iftarın birey ve aile hayatındaki önemine paralel olarak İslam toplumlarında uzun süredir birçok Ramazan âdeti ortaya çıkmış ve bir dizi iftar geleneği ortaya çıkmıştır.

29 MART ÇARŞAMBA Düzce, Edirne, Elazığ İFTAR ZAMANI NE ZAMAN?

29 Mart Çarşamba Düzce iftar saati: 19.23

29 Mart Çarşamba Edirne iftar saati: 19.42

29 Mart Çarşamba Elazığiftar Saat: 18.50

eruhajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu