Ekonomi

Mattel maliyet tasarrufu önlemleriyle kâr tahminlerini aştı

Barbie ve Hot Wheels gibi ikonik markaların arkasındaki şirket olan Mattel Inc. (NASDAQ:MAT), sıkı maliyet kontrol önlemleri sayesinde ikinci çeyrek kârında analistlerin beklentilerini aştı. Oyuncak üreticisi, 2026 yılına kadar 200 milyon dolarlık maliyet tasarrufu hedefine yönelik olarak aktif bir şekilde çalışıyor, tedarik zincirini düzenlemeye odaklanıyor ve daha az kârlı ürün gruplarından çıkmayı veya lisanslamayı düşünüyor.

Bu girişimler brüt kar marjlarında önemli bir iyileşmeye yol açtı ve bu çeyrekte 410 baz puan artışla %49,2’ye yükseldi. Mattel’in düzeltilmiş kazançları hisse başına 19 sente ulaşarak LSEG verilerine dayanan hisse başına 17 sentlik tahmini aştı.

Beklenenden daha iyi gelen kâra rağmen Mattel’in net satışları %1’lik bir düşüşle 1,08 milyar dolara geriledi. Bu düşüş, tüketicilerin mallardan ziyade deneyim ve hizmetlere daha fazla harcama yapma eğilimine bağlandı. Satış rakamları, analistlerin 1,10 milyar $’lık hafif bir artış beklentisinin gerisinde kaldı.

Şirket, maliyet tasarrufu stratejisi doğrultusunda reklam ve tanıtım giderlerinde de %18’lik bir azalma olduğunu bildirdi. Bu haber, Costco Wholesale Corporation’ın (NASDAQ:COST) Nisan ayından bu yana oyuncak talebinde bir canlanmaya işaret eden son satış raporu bağlamında geldi.

Mattel’in CEO’su Ynon Kreiz, yeni ürün inovasyonlarına ve perakende desteğine atıfta bulunarak şirketin yılın ikinci yarısındaki beklentilerine olan güvenini dile getirdi. Kreiz, içinde bulunduğumuz yıl için oyuncak sektöründe mütevazı bir düşüş beklendiğini kabul etti ancak daha önceki tahminlere göre bir iyileşme olduğunu kaydetti. Kreiz, tüketicilerin tatil sezonu için oyuncak satın alma niyetlerinin güçlü kaldığını gösteren şirket içi araştırmanın altını çizdi.

Konuyla ilgili haberlerde, Pazartesi günü bir özel sermaye şirketi olan L Catterton’un Mattel’e bir devralma teklifiyle yaklaştığı bildirildi. Bu gelişme, rakip Hasbro Inc. (NASDAQ:HAS) de dahil olmak üzere diğer tarafların rakip tekliflerde bulunmasına yol açabilir.

Satın alma ilgisine rağmen Kreiz Salı günü yaptığı açıklamada Mattel’in bağımsız bir kuruluş olarak hissedarları için uzun vadeli değer yaratma kabiliyetine olan güvenini yineledi. Bu açıklama, Mattel’in satışlarını önemli ölçüde arttıran Barbie filminin ticari başarısının ardından geçen yıl elde ettiği başarıyı tekrarlama arayışında olduğu bir dönemde geldi. Şirket tüm yıl için kâr ve satış beklentilerini korudu.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Taşoluk Escort
Yıldırım Escort
Güngören Escort
Çınar Escort
Hocapaşa Escort
Muratbey Escort
Marmara Escort
Yeni Mahalle Escort
Karlıtepe Escort
Garipçe Escort
Yeni Escort
Aydınlar Escort
Hobyar Escort
Merkezefendi Escort
Tayakadın Escort
Gökalp Escort
Mecidiye Escort
Alemdağ Escort
Şişli Escort
Mareşal Fevzi Çakmak Escort
Göztepe Escort
Ferahevler Escort
Mithatpaşa Escort
Şehremini Escort
Soğuksu Escort
Haraççı Escort
Bereketzade Escort
Atikali Escort
Karamandere Escort
Meşrutiyet Escort
Cumhuriyet Escort
Kervansaray Escort
Başakşehir Escort
Atatürk Escort
Soğukpınar Escort
Kazım Karabekir Escort
Göztepe Escort
Öğümce Escort
Sultan Selim Escort
Sortullu Escort
Osmangazi Escort
Piri Mehmet Paşa Escort
Orta Escort
Yayalar Escort